Michélsen Kommunikation

Intervju med Mattias Klum

Uppdragsgivare: Äventyrsresor

Äventyrsresor ger ut ett inspirerande magasin om resor, djur och natur. I det senaste numret gjorde jag en intervju med naturfotografen och filmaren Mattias Klum om Galapagos. För Äventyrsresor skriver jag även om egna resor, redigerar andras texter samt formulerar pressmeddelanden, annonser och inbjudningar. Magasinet och övrigt material produceras av Formalix.

Läs Äventyrsmagasinet här.

Hållbarhetsredovisning på sex språk

Uppdragsgivare: Arla

Arlas CSR-rapport ”Vårt ansvar” görs på svenska, danska, engelska, franska, tyska och nederländska. Jag är projektledare och skribent/redaktör. Det innebär att jag ansvarar för hela produktionen från byråns sida – alltså planerar produktionen, analyserar faktaunderlaget, skriver texterna samt hanterar språkversioner och korrektur fram till leverans till tryck och webb. I samarbete med Waldton Design (form), Formalix (produktionsledning och original) samt Komodo (original). För Arla gör jag även webbtexter, läromedel, mjölkpaketsbaksidor och konsumentinformation.

Läs CSR-rapporten här.


Anna Resare Michélsen

Skribent, redaktör, textgranskare och projektledare

Mobil: 0708-45 55 00
Epost: anna.michelsen@brevet.nu
Webbplats:

Jag är en rutinerad skribent/redaktör och driven projektledare som jobbar med olika sorters kommunikationsprojekt. Som skribent/redaktör är jag stilsäker och har förmågan att hitta det tonläge som gör mina kunder stolta och glada. Jag gillar när texter är tydliga och ger mig inte förrän de känns bra i magen och budskapet är lätt för mottagaren att ta till sig. Som projektledare har jag överblick och samtidigt koll på detaljerna. I mina uppdrag ingår ofta både analys och strategi för genomförande. Jag är snabb, van att se sammanhang och bra på att skapa struktur. De senaste åren har jag bland annat arbetat med Arla, Äventyrsresor, Favoritresor, Audionomerna/Hörsam, IT-advokaterna, Visita, Etac, Stokab, LRF Mjölk, Nordstjernan och SOS Barnbyar.

PÅ GÅNG

Heja svenska mjölkbönder!

Det är tungt att vara mjölkbonde. Betalningen för mjölken är historiskt låg, liksom de flesta konsumenters kunskap om hur branschen fungerar. Anna Michélsen och Åsa Carlström fick uppdraget att göra mjölkpaketsbaksidor som gör att fler vill fortsätta köpa svensk mjölk från Arla.