Här hittar du det senaste från oss inom Block Stockholm. Vad väcker din nyfikenhet?

En sagolik skola – Folkskolan 175 år. Utställning och webb.

Det här är vad jag, Ullis, Eva och Steinar har hållit på med senaste tiden.
Utställningen öppnade på Waldemarsudde 11 mars och står där till 21 maj. Sen åker den på turné till sju andra länsmuseer runt om i landet. Välkomna!
ensagolikskola.se
En sagolik skola på webben
Inlägg av: Carlström Workshop

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Forsen Forward. En ambitiös publikation som blickar framåt

FFW – Forsen Forward ersätter Forsens tryckta årsredovisning. Allt i linje med företagets strävan att vara tankeledare och annorlunda. För varför titta tillbaka på året som gått när man kan blicka framåt mot nästa och nästa…?
Inlägg av: Håkan Sjöström AB

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Nya bilder på Folio

Folio min bildbyrå uppdaterar jag ständigt och gladeligen med bilder från uppdrag och fritid.

Mer än 1.500 bilder har jag till försäljning just nu.

se alla mina bilder på Folio här
Inlägg av: Fotograf Pernille Tofte

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

4D-projektet – animation

Planet 11 fick uppdraget att på kort tid göra en animation till uppstarten av 4D-projektet. Förberedelserna har redan pågått i ett drygt år och detta tillfälle var ett viktigt delmål och många inblandade var närvarande denna fredag i september. Planet 11 producerade hela den 4 minuter långa filmen i samarbete med Klevgr (VO & musik) och kunnig rådgivning av representanter för Stockholms läns landsting, Karolinska Institutet och JKL Group.

4D är ett stort samverkansprojekt mellan vård och forskning i Stockholms län mellan Stockholms läns landsting och Karolinska Institutet. Projektets mål är att uppnå bättre vård och forskning och därmed bättre hälsa för invånarna. Fyra av Sveriges vanligaste folksjukdomar studeras: Atrtit, Bröstcancer, Diabetes typ 2 och Hjärtsvikt.
Fyra diagnoser – 4D.

Se mer exempel på tillämpad 3D
Inlägg av: Planet 11

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Ny bok om rekrytering som ämnar att utbilda och hjälpa chefer att rekrytera framgångsrikt

Tillsammans med Nils Hallén skriver jag en modern bok för chefer som behöver nya verktyg och tillvägagångssätt för att lyckas bättre med rekrytering. Vi planerar att lansera boken under Q4 2017.

Inlägg av: Oakleafs Art

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Webbaserad designmanual för ATG

Jag har sedan starten 2006 haft förmånen att jobba med ATG. På gång just nu är en relansering av deras webbaserade designmanual.
Inlägg av: CMYK Reklambyrå AB

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Supersmarta plasthättor!

2014 fick jag uppdraget att designa nya förpackningar till de supersmarta plasthättorna – eazycover, tillverkade av företaget eazpac. Nu har vi uppdaterat askarna på franska, tyska och även en 6-språkig variant. De säljs på flera ställen i Sverige och nu även utomlands. Håll utkik i butiken – de är väl värda att prova. Snabbt. Enkelt. Hygieniskt.

Uppdraget fick jag via Anna Resare Michélsen på Michélsen Kommunikation.
Vill du läsa mer om eazycover?
Inlägg av: Mirma Grafisk form

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Kreatiwebb stödjer IMT

IMT, Insamlingsstiftelsen mot trafficking, är en organisation som arbetar mot trafficking här i Sverige. Vi på Kreatiwebb stödjer IMT genom kostnadsfri teknisk webbsupport.

www.imtr.se
Inlägg av: Kreatiwebb AB

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Byt Hjul

Annonser för Byt Hjul våren 2017
Inlägg av: Repro 360 AB

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Barnsligt nyttigt

Barnsligt nyttigt är en 34-sidig bibel för dig som jobbar med barn och mat i förskola och skola. Det är Hjärta mjölk, en del av LRF Mjölk, som står bakom den och dietisten Sara Ask har skrivit. Russindesign har varit AD i projektet och formgivit den med hjälp av Martin Zetterquist. Allt under ledning av redaktör Anna Michélsen.

Läs mer och kolla in Barnsligt nyttigt
Inlägg av: Russindesign AB

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Bästa skolan i stan!

Komodo har fått förmånen att formge ny folder för Södermalmskolan.

Södermalmskolan
Inlägg av: Komodo design & produktion AB

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Kampanj – Huddinge bygger ett modernt samhälle

Huddinge kommun bygger och utvecklas och behöver rekrytera inom samhällsbyggnad. Med hjälp en kampanj i print och digitalt beskriver vi Huddinges utveckling och det uppdrag som samhällsbyggare som väntar den som vill arbeta i Huddinge kommun. Till hjälp i kampanjen finns Huddinges planarkitekter, trafikplanerare och exploateringsingenjörer som beskriver sin vardag i annonser och filmer.

Filmer från AHA Produktion kompletterar annonserna.
Huddinge bygger ett modernt samhälle
Inlägg av: Provins

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Ät frukost med Tina

Just nu håller jag bland annat på med ett roligt projekt för Best Western Hotels & Resorts. De har ett frukostkoncept framtaget av kocken Tina Nordström och nu ska jag formge en receptsamling med alla hennes goda och nyttiga rätter så att du kan laga hennes frukost själv därhemma.
Inlägg av: Kapsyl Reklam

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Formalix egen webb

Formalixwebben och -arkivet är relativt uppdaterat nu…
Formalixwebben
Inlägg av: Formalix AB

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

140,9 % ökad varumärkeskännedom

Att öka kännedomen om sitt varumärke i sin huvudmålgrupp – det både brukar och bör vara ett mål i all marknadsföring. För drygt två år sedan bestämde sig Pepparkakshusets kund PCS Modulsystem att bli mer känd i sin ganska breda målgrupp. Inom deras affärsområde tillfälliga lokaler och boenden som hyrs en begränsad tid, uppbyggda med standardiserade moduler, finns många beslutsfattare.

Sverige Bygger fick uppdraget 2015 att genomföra en enkätundersökning. Den visade för PCS:s del att endast 6,6 procent kände till varumärke. Tillsammans med PCS satte vi då upp som huvudmål i kommunikationen att öka kännedomen av varumärke. Under två år har en strategisk satsning genomförts med kampanjer i främst nya digitala medier, men även i traditionell print. Budgeten har varit relativt låg, men den har utnyttjats noggrant. Nu i februari 2017 gav vi åter Sverige Bygger i uppdrag att göra en ny undersökning.

Resultatet blev över allas förväntan. På två år har kännedomen om varumärket PCS Modulsystem ökat till 15,9 procent. En ökning med fantastiska 140,9 procent. Det intressanta är att motsvarande ökning inte går att finna hos övriga företag i branschen för tillfällig uthyrning av modulhus. Ett annat intressant resultat är att PCS Modulsystem under motsvarande år har fördubblat sin omsättning, har fördubblat antalet anställda och bedömer själva att de ökat sin marknadsandel med siffror som motsvarar ökningen i kännedom. Så visst lönar det sig att arbeta med sitt varumärke.
Mer om enkäten
Inlägg av: Pepparkakshuset

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Handbok – Nationella testbädden för innovativ strålterapi

Den nationella testbädden för innovativ strålterapi är en nationell plattform där vård och företag testar ny teknik och nya metoder och tillsammans driver utvecklingen av strålbehandling mot cancer. Man har nu tagit fram en handbok där lärdomarna från projektet kan väcka tankar och ge tips till andra som står inför en liknande resa. Bakom projektet står svenska universitetssjukhus och medicintekniska företag.

Provins har gjort text, form och produktion på uppdrag av testbäddens projektledning på Karolinska Universitetssjukhuset. Illustrationer av Sofia Wrangsjö och foto av Karolinska Universitetssjukhuset.

Läs mer om projektet på strålterapi.se.
Inlägg av: Provins

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Utställning Vilnius stadshus

Mina skulpturer ställs ut i Vilnius stadshus. Vernissage måndagen den 3 april, 2017.

I april 2017 har vi fått äran att ställa ut i Litauens huvudstad Vilnius mest representativa byggnad – Vilniaus Rotušė (Vilnius Stadshus). Samlingsutställningen arrangeras av Artnetco

Stadshuset är ett historisk stadshus vid torget med samma namn i den gamla delen av Vilnius. Det har varit centrum för socialt och kulturellt liv sedan 1387 då Litauen blev en kristen stat som tilldelades Magdeburg-rättigheter.
Lisa Leander Ahlgren
Inlägg av: Splay Grafisk Design

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Tågoperatörernas nya webb

Branschföreningen Tågoperatörerna driver frågor av intresse för kommersiella tågoperatörer verksamma i Sverige och andra kommersiella aktörer i järnvägssektorn. Snart lanseras deras nya webb! Ett samarbete med Kreatiwebb.
Inlägg av: Nirak design

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Heja svenska mjölkbönder!

Det är tungt att vara mjölkbonde. Betalningen för mjölken är historiskt låg, liksom de flesta konsumenters kunskap om hur branschen fungerar. Anna Michélsen och Åsa Carlström fick uppdraget att göra mjölkpaketsbaksidor som gör att fler vill fortsätta köpa svensk mjölk från Arla.
Inlägg av: Michélsen Kommunikation

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Webbnärvarokarta

Webbreda lanserar tjänsten Webbnärvarokarta.

I tidningen Entrprise Magazine kan du läsa en artikel om Webbreda och om Webbnärvarokarta.
Läs mer på www.webbnarvarokarta.se
Inlägg av: Webbreda

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Ny visuell identitet

Årligt internationellt seminarium – Circular Materials Conference 2016 – detta år i Göteborg. Helhetsuppdrag med allt från ny visuell identitet, web, e-postmarknadsföring, säljstödsmaterial, annonsering samt eventmaterial som program mm.
Inlägg av: Palmgren Artdirection AB

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Social media buzz for Cavotec around the World Port Conference

I ensured that my main client – engineering group Cavotec – actively engaged with its existing and potential customers, government agencies and environmental organisations during the IAPH 28th World Port Conference in Los Angeles. I also succeeded in attracting additional interest in a technology seminar hosted by my client at the event – see link below.

Click here to see the blog post I wrote for the client that I published here on their Mynewsdesk newsroom, Facebook page and Twitter feed.
Inlägg av: Chipperfield Communications

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Skidsäsongen är i full gång!

Avsaknaden av snön här hemma resulterar i Alpflängeri. Så svaras det inte i telefon kan anledningen vara att snön ligger i Romme, Garmisch eller St Anton …
Inlägg av: Stina Oldmark Grafisk Design AB

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Pictogramspaning i Zimbabwe

Same, same but different. I Zimbabwe där jag tillbringade årets sista dagar är referenserna andra. Varning för kille med för stora skidor eller övergångsställe?
Inlägg av: Waldton Design

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Vägen till ett eget liv

Kricas uppdrag är att hjälpa unga människor med psykisk ohälsa till en stabil, fungerande vardag. De erbjuder tjänster som täcker hela vårdkedjan, från HVB-hem till öppenvård för strukturerad support i vardagen.

Till hösten 2013 lanserade Krica, i samarbete med Havanas och Small World, en helt ny webbplats och grafisk identitet.
Inlägg av: Havanas

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Hoppas på…

en färgstark och spännande höst.

Inlägg av: Urax Reklam

Dela påShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter